کد خبر 270726
۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳

کاهش ۳۸ درصدی تصادفات جانباختگان موتورسواران در پایتخت

کاهش ۳۸ درصدی تصادفات جانباختگان موتورسواران در پایتخت

رییس پلیس راهور پایتخت گفت: آمار تصادفات موتورسیکلت‌ها و جان باختن موتورسواران تهرانی در پنج ماهه سال جاری با کاهش ۳۸ درصدی مواجه بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات،  سرهنگ سیدابوالفضل موسوی‌پور تشریح این خبر اظهار کرد: از تصادفات منجر به مرگ موتورسواران در سطح شهر تهران ۵۸ درصد به بزرگراه‌ها برمی‌گردد، طبق این آمارها بیش از نیمی از جانباختگان تصادفات موتورسواران تهرانی در بزرگراه‌ها رخ می‌دهد.

وی افزود: از ۱۸ دی ماه سال گذشته پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، طرحی را در پایتخت با نام «طرح ۱۰» به مرحله اجرا درآورد؛ این طرح به عنوان طرح ۱۰ راهکار ساماندهی تردد موتورسواران در شهر تهران محسوب می‌شود.

سرهنگ موسوی‌پور ادامه داد: با اجرای موفق این طرح و مشارکت شهروندان، در پنج ماهه سال ۱۴۰۳ شاهد کاهش ۳۸ درصدی تصادفات منجر به مرگ موتورسیکلت سواران در شهر تهران بوده‌ایم.

توزیع پنج هزار کلاه ایمنی برای دانش‌آموزان

رییس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: برای ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از کلاه‌کاسکت و کاهش تصادفات منجر به مرگ موتورسوارن با استفاده و بهره‌گیری از بخش خصوصی و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران تعداد پنج هزار کلاه ایمنی تهیه شده است که در هفته اول مهرماه بین شهروندان و موتورسواران قانونمند در محوطه‌های بیرونی مدارس توزیع خواهد شد.

وی یادآور شد: موتورسواران باید برخی از قوانین راهنمایی و رانندگی را جدی بگیرند در همین راستا نباید در بزرگراه ها حرکت کنند و از معابر شهری و خیابان‌ها برای ترددهای خود انتخاب کنند.

سرهنگ موسوی‌پور اضافه کرد: بحث استفاده از کلاه ایمنی استاندارد بسیار مهم و حیاتی است و موتورسواران باید پیش از سوار شدن بر این وسیله باید از کلاه ایمنی استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha